Już na samym początku chcąc zaistnieć w modelingu wysyłamy swoje portfolio do wielu różnych agencji. Czasami bywa tak, że z kilka agencji jest zainteresowanych naszą osobą i wtedy pojawia się problem. Wiadomo, że od wyboru agencji zależy nasza kariera, toteż z podjęciem decyzji nie powinniśmy się spieszyć. Przemyśl dokładnie czy na pewno masz predyspozycje do tego zawodu i jak daleko chcesz zajść w tej branży. Istotne jest, aby zwrócić uwagę na pewne czynniki, ponieważ wiele agencji wymaga podpisania umowy np. na rok lub kilka lata.

– Po pierwsze spójrz na siebie krytycznym okiem czy masz odpowiedni wzrost i wymiary oraz dobry stan cery, włosów, zębów,

– Po drugie osoba chcąca pracować w tej branży powinna wiedzieć, jaka praca jej najbardziej odpowiada czy jest to modeling wybiegowy, fotomodeling, praca przy realizacji reklam, bycie hostessą, czy też wyjazdy zagraniczne. Wybór jednej z form pracy znacznie ograniczy wybór właściwej agencji. Tak więc zastanów się, co Cię najbardziej interesuje w modelingu i czy jest to kariera w Polsce czy podbój świata?

– Po trzecie sprawdź wiarygodność agencji – jej stronę internetową, gdyż jest to cenne źródło informacji. Na pierwszy rzut oka stwierdzimy już czym zajmuje się agencja, jakie zdjęcia preferuje. Popytaj też ludzi związanych z tą branżą, którzy mogą Ci właściwie doradzić,

– Po czwarte sprawdź, w czym specjalizuje się agencja tzn. czy reprezentuje tylko modelki/modeli, fotomodelki, hostessy. Profesjonalna agencja nie dzieli modelek na modelki na wybieg oraz fotomodelki. Agencja powinna dokładnie mieć określony swój zakres działań oraz w czym jest najlepsza. Następnie, jeśli agencja odpowie Ci pozytywnie – umów się na spotkanie rekrutacyjne. Tam agent oceni Twój potencjał i możliwości współpracy,

– Po piąte zwróć uwagę na to czy agencja każe Ci płacić za portfolio lub wpisowe do agencji, bo jeśli tak, to podziękuj. Profesjonalne agencje starają się inwestować w modelkę/modela – pokrywają koszty pierwszych sesji zdjęciowych, portfolio, testów, kompozytów itp.,

– Po szóste, jeśli dochodzi do podpisania umowy współpracy – masz prawo ją negocjować. Gdy podpisujesz z agencją umowę na wyłączność możesz oczekiwać, iż będzie promować Twoją osobę. A jeśli podpisujesz umowę bez wyłączności – zyskujesz swobodę działania tylko mniej świadomość, że będziesz prezentowana na stronie agencji, tak jak w każdym innym banku twarzy.